wtorek, 18 października 2016

Kochani, dlaczego się poddaliście? [recenzja]

                        Kochani, dlaczego się poddaliście?

         Ava Dellaira

Szesnastoletnia Laurel niegdyś miała siostrę. Siostrę, która była jej wzorcem. Była idealna. Miała znajomych i przyjaciół, była obiektem westchnień większości chłopców. Dlaczego więc nie żyje?

Zadanie domowe z angielskiego. Tak mało, przykry obowiązek, czy tak wiele, czynnik zmieniający życie?
Laurel ma za zadanie napisać list do nieżyjącej, sławnej osoby. Nie potrafi się jednak zdecydować na jedną. To właśnie z listów do Kurta Cobaina, Amy Winehouse, Jima Morrisona czy Janis Joplin dowiadujemy się o życiu Laurel. 
Życie dziewczyny pogrążyło się w głębokiej rozpaczy. Po śmierci starszej córki matka wyjechała za granicę, a Lauren mieszka raz u ojca, a raz u swojej ciotki. Rozpoczęcie pierwszej klasy liceum jest niesamowicie trudne. Obawia się, że nigdy nie będzie tak dobra jak May.
W szkole jej uwagę przyciąga Sky... Chłopak poza zasięgiem. Idealny. Niesamowity. Zupełnie inny niż reszta jego rówieśników.

Książka jest  baaardzo wzruszająca (oczywiście nie obyło się bez płaczu :P). Kiedy po nią sięgałam nie spodziewałam się niczego szczególnego. To co znalazłam, niesamowicie mnie zszokowało. 
Podobał mi pomysł na napisanie książki samymi listami. Było w tym coś, co pozwalało mi się bardziej wczuć w historię bohaterki. Dowiedziałam się też wiele rzeczy o artystach, do których Auriel pisała.
Niestety, niektóre wątki z tej książki czasem przypominały mi książkę "Twoim Śladem" (Której recenzję możecie znaleźć już na blogu http://riribooks.blogspot.com/2016/08/twoim-sladem-recenzja.html tych, którzy nie czytali zachęcam ;)) przez co czasem mieszała mi się fabuła. Z czasem jednak zaczęłam ogarniać bohaterów i wydarzenia, a wtedy  podobieństwo wątku ze śmiercią sióstr nie stanowiło już dla mnie problemu,

A teraz co do okładki. Uważam, że byłaby o WIELE, WIELE ładniejsza bez tej dziewczyny piszącej w pamiętniku. Wygląda jak doklejona z innej okładki. Zupełnie mi nie pasuje.
Jako ciekawostkę porównam jeszcze okładki polskiej z amerykańską. Mnie bardziej podoba się ta 2. Jest bardziej... mroczna (?) I chyba ta kolorystyka lepiej wpasowuje się w klimat powieści.
Sądzę też, że mimo wszystko nasza okładka nie jest najgorsza.



Znalezione obrazy dla zapytania kochani dlaczego się poddaliście
Znalezione obrazy dla zapytania love letters to the dead
















































                                              Autor: Ava Dellaira                                              Wydawnictwo: Amber                                              Rok wydania: 2015                                              Liczba stron: 303


Książkę oceniłam na 7 gwiazdek :) Polecam!

5 komentarzy:

  1. Jakoś chyba mnie nie ciągnie, nawet nie umiem zbytnio powiedzieć dlaczego. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Brak pomysłu? ;) Kurczę, to było takie suche... xDD

      Usuń
  2. Ja kiedyś miałam wielką ochotę to przeczytać, jednak skutecznie zostałam do tego zniechęcona. Po Twojej recenzji znów mnie do niej ciągnie. Jeśli tylko znajdę ją w mojej bibliotece to zapewne przeczytam.
    Pozdrawiam cieplutko :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Polska okładka wygląda jak chińska podróba w sklepie "Wszystko po 2zł". Kupiłam książkę znajomej na urodziny i sama muszę ją przeczytać, kiedy tylko ją zakupię. Te listy są cudne, osoby do których pisze bohaterka - również.
    Pozdrawiam cieplutko // Książki w Piekle ♥

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hahha, trafne porównanie!
      Również pozdrawiam, na pewno zajrzę!

      Usuń

Obserwatorzy